Retailerul online de IT&C Evomag a obţinut în primul semestru al anului afaceri de 3,5 milioane de euro, în creştere cu 30% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, a declarat pentru ZF Mihai Pătraşcu, directorul executiv al companiei.
Magazinul online estimează afaceri de 8 milioane de euro pentru acest an, ultimul trimestru urmând să aibă o pondere de 40% în veniturile totale ale companiei. "Estimăm că vom atinge cifra de 8 milioane euro până la sfârşitul acestui an în cazul în care piaţa de comerţ online îşi urmează acelaşi curs ca în anii trecuţi, cu creştere de aproape 30% în ultimul trimestru", a spus Pătraşcu (28 de ani), care a înfiinţat Evomag în urmă cu cinci ani. Potrivit directorului executiv al retailerului, în primele trei trimestre vânzările companiei au crescut cu 10-15%, faţă de perioada similară din 2009.
"Cele mai vândute produse au rămas în mare parte aceleaşi ca în anul 2009, anume produsele portabile, laptop-urile, netbook-urile şi smartphone-urile, sectorul care s-a dezvoltat cel mai mult", spune Pătraşcu. "Şi televizoarele de tip LCD au avut parte de o creştere impulsionată de modificarea preţurilor la cele 3D, devenind astfel mai accesibile", a mai spus el. Evomag este unul dintre retailerii care vinde iPhone 4, cel mai nou telefon al companiei americane Apple. Până acum Evomag a vândut 50 de unităţi, potrivit oficialului magazinului. Compania a redus preţul telefonului cu 15% la 3.700 de lei, de la 4.350 de lei, după intrarea săptămâna trecută a produsului în oferta Orange, numărul unu pe piaţa locală de telefonie mobilă. Operatorul vinde dispozitivul cu preţuri ce încep de la 250 de euro pentru abonamente pe doi ani. De asemenea, eMag, cel mai mare retailer online din România, vinde telefonul cu 4.500 de lei.
"Consider că acesta va fi preţul de vânzare de acum înainte şi posibil să mai sca