Ciocolata Rom, unul din cele mai longevive branduri romanesti, care si-a pastrat reteta din 1964, a facut o miscare radicala: a inlocuit steagul romanesc de pe ambalaj cu cel american si a trecut la sloganul “The taste of coolness”. Romanii din retelele sociale au reactionat instant intr-un val de dezaprobari. Ce urmareste pana la urma campania?
La sfarsitul saptamanii trecute, ciocolata Rom si-a lansat noua campanie de comunicare, realizata de McCann Erickson. “Noul Rom”, care se afla deja in magazine, are pe ambalaj steagul american si se promoveaza prin doua spoturi, in care un barbat prezinta produsul intr-o engleza cu accent american. “E noul Rom. Nu e la fel. E mai bun! Steagul romanesc a fost inlocuit cu cel american. De ce ? Pentru tine. Ca sa-l mananci oriunde in lume si sa fii mandru”.
Vestea s-a raspandit rapid pe Facebook in weekend, iar comentariile au inceput sa curga, majoritatea negative. Care e insa gandirea strategica din spatele campaniei? “Desi aceasta schimbare poate parea una radicala, Rom este un brand care ramane consecvent valorilor sale: este un brand curajos, neconventional, care nu se teme de controversa si nici sa vorbeasca pe limba consumatorului”, spune pentru Wall-Street Adrian Botan, Creative Partner McCann Erickson. “Strategia care sta la baza acestei campanii este de directionare a comunicarii catre targetul tanar prin apelul la valori emotionale, proprii acestuia”.
Altfel spus, pe limba comunicatului de presa care anunta schimbarea, campania ar putea “sa genereze o dezbatere aprinsa in randul tinerei generatii cu privire la actualitatea valorilor romanesti”.
Site-ul noului Rom are si o rubrica denumita "Opinia Romanului”, care a adunat deja sute de comentarii negative, ba chiar agresive la adresa schimbarii de ambalaj. O voce americanizata a brandului raspunde la unele din ele, transformand critica evi