Românii aleg produse mai ieftine, ba chiar contrafăcute, dar amână, cât pot de mult, reparaţia automobilului. Acestea sunt principalele motive pentru care piaţa de piese de schimb pentru automobile din România va scădea cu 5% anul acesta. Previziunea, destul de sumbră, aparţine lui Corneliu Preda, manager pe România şi Republica Moldova al Federal Mogul, al treilea mare producător de piese şi subansambluri pentru industria auto.
„Dacă în prima parte anului, piaţa after sales a debutat relativ normal, ulterior s-a constatat o orientare a clienţilor către piese mai ieftine, ceea ce va duce la o scădere a valorii pieţei cu până la 5%”, a precizat reprezentantul local al producătorului şi furnizorului american de piese de schimb.
El a menţionat că se aşteaptă ca în 2011 piaţa de profil să stagneze sau să înregistreze o uşoară creştere faţă de valoarea estimată pentru acest an.
„Ne aşteptăm ca anul viitor să piaţa să stagneze sau să crească cu până la 5%, iar începând cu 2012 să asistăm la o majorare mai consistentă, bazată pe probabila relansare economică”, a adăugat Preda.
Colaborări cu Dacia, posibil şi cu Ford România
Federal Mogul este prezentă în România şi pe piaţa de prim montaj, în care colaborează cu grupul Renault pentru modelele produse pe platforma Logan. Reprezentantul companiei americane a spus că nu exclude o viitoare colaborare şi cu uzina Ford de la Craiova.
Federal Mogul produce în cele 107 fabrici la nivel global de la piese de frânare, cuzineţi, diverse componente pentru motoare, până la ştergătoare de parbrize. Compania are la nivel global 39.000 de angajaţi, deţine 107 unităţi de producţie, iar cifra de afaceri a fost anul trecut de 5,3 miliarde de dolari.