Conceptul de industrii creative are legatura pe plan local cu un proiect dezvoltat de British Council. Imi imaginez ca ele sint reprezentate bine la Iasi din moment ce am avut un proiect... Evident ca da. Ele sint o componenta extraordinar de importanta a dezvoltarii Iasului si a dinamicii pe viitor. In principal, conceptul industriilor creative este un concept britanic care a fost lansat ca o componenta a viziunii asupra dezvoltarii culturii ca resursa economica de catre cabinetul Blair si implementat de Chris Smith, ministru britanic de la inceputul anilor 2000. Noi am auzit despre industriile creative intr-adevar, cum ati mentionat, gratie Consiliului Britanic pe Europa si mai ales pe Romania. Iasul a prezentat o oferta ca un centru al industriilor creative la un fel de competitie interna in Romania, alaturi de Timisoara, Cluj, Constanta si Bucuresti. Se pare ca am fost convingatori atunci ca Iasul reprezinta un astfel de centru, asa incit, incepind cu anul 2005, Iasul a fost integrat intr-o retea a oraselor creative coordonata de Consiliul Britanic. Or, plecind de aici, conceptul industriilor creative a inceput sa fie construit ca o strategie de imagine si de dezvoltare a Iasului. Cel putin de catre echipa care a fost in jurul Consiliului Britanic de la Iasi, condus atunci de doamna Ecaterina Petreanu, adica eu, regizorul Alex Condurache, marele om de brand si de advertising Marius Ursache. Industriile creative sint tot ceea ce inseamna dezvoltare si business, plecind de la creativitate si de la exploatarea copyright-ului, deci a dreptului de autor, a imaginatiei, inteligentei unui om sau a unui grup care schimba ceva, adica: moda, IT, jocuri pe calculator, muzica, literatura, editare de carte, mestesuguri s.a.m.d. Toate aceste lucruri se regasesc sub raport administrativ in categorii diferite, fiecare este intr-o alta industrie. Nu prea e la moda patriotismul lo