România este în continuare competitivă în viziunea Renault în raport cu ţările vest-europene în ceea ce priveşte industria auto, dar acum are o concurenţă puternică din partea unor ţări precum Maroc, India, dar şi China, în opinia lui Jacques Chauvet, preşedintele Automobile Dacia şi directorul Renault pe regiunea Euromed.
Automobile Dacia, principalul constructor auto de pe piaţa locală va deţine şi în 2010, pentru al doilea an consecutiv o cotă de peste 10% din totalul exporturilor României, potrivit declaraţiilor lui Jacques Chauvet, preşedintele consiliului de administraţie al Dacia şi directorul Renault pentru regiunea Euromed, care include România, Turcia, Bulgaria, Algeria, Maroc şi Tunisia.
"Vom avea şi anul acesta între 10 şi 15% din totalul exporturilor, aşadar, Dacia rămâne în continuare foarte importantă pentru economia locală. România este în momentul de faţă cea de-a doua cea mai mare bază a Renault în lume", a declarat Jacques Chauvet într-un interviu acordat ZF în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Dacă în trecut principalele motive care au atras constructori precum Renault la Mioveni şi Ford la Craiova erau legate de costuri şi salarii, locul României în ceea ce priveşte industria auto este acum "ameninţat" de alte pieţe emergente, în condiţiile în care la noi investiţiile atât în extinderea infrastructurii rutiere şi feroviare sunt la un nivel scăzut.
"România este cu siguranţă competitivă în raport cu ţările vest-europene şi apropiată de Turcia. Noii competitori reprezintă ţări precum Maroc, China, India, aşadar, trebuie ca România să fie competitivă în ceea ce priveşte costurile, salariile, productivitatea, capacitatea de a produce maşini de calitate. Pe piaţa locală contăm atât pe forţa de muncă, cât şi pe furnizori", a subliniat preşedintele Dacia.
Potrivit declaraţiilor lui Chauvet chei