Pentru majoritatea dezvoltatorilor de malluri, principala grijă din acest an a fost atragerea unui hipermarket în rândul chiriaşilor, condiţie obligatorie în prezent pentru o eventuală deschidere. Pentru unele proiecte însă, nu este şi suficient.
Piaţa centrelor comerciale pare să dea uşoare semne de dezmorţire: GTC a anunţat ieri semnarea unui contract cu reţeaua Cora pentru deschiderea unui hipermarket în proiectul Galleria din Arad, în timp ce în urmă cu două săptămâni omul de afaceri Iulian Dascălu anunţa închirierea unui spaţiu de 5.300 de metri pătraţi în Palas Iaşi către francezii de la Auchan.
Planurile de expansiune ale unor hipermarketuri precum Cora şi Auchan, care au avut o atitudine mai conservatoare în perioada boom-ului imobiliar, continuă să dea de lucru dezvoltatorilor imobiliari, în condiţiile în care semnarea unui contract cu aceşti retaileri creşte substanţial gradul de preînchiriere a proiectului, ţinând cont de suprafeţele mari contractate. Un hipermarket poate închiria între 10% şi 30% din suprafaţa unui centru comercial.
În acelaşi timp, hipermarketurile au înregistrat un declin mai mic al vânzărilor decât reţelele de produse electrocasnice sau îmbrăcăminte, iar prezenţa unui magazin de acest fel atrage zilnic câteva mii de clienţi, care pot deveni cumpărători şi pentru ceilalţi retaileri.
"Romania Hypermarche a decis să deschidă un hipermarket Cora cu o suprafaţă de 9.000 de metri pătraţi în Galleria Arad", au anunţat reprezentanţii companiei GTC, care mai deţine trei malluri Galleria în Suceava, Buzău şi Piatra-Neamţ.
Proiectul de la Arad, cu o suprafaţă închiriabilă de 33.000 mp, ar urma să fie inaugurat în trimestrul patru al anului viitor, alături de Cora urmând să fie deschise şi magazine ale unor companii precum Altex, Reserved, Sprider, Leonardo, House of Art, Fox sau Tina R, pre