E 18 septembrie, iar la Sala Izvor a Teatrului Bulandra din Bucureşti stă să înceapă cea de-a treia ediţie a Zilei Chitarelor. Evenimentul, sprijinit de Primăria Municipiului Bucureşti, este organizat de Corrado Sgandurra, un chitarist italian stabilit din 2007 la Bucureşti, unde a iniţiat proiectul Guitar Bass Discipline, care oferă cursuri pentru chitarişti şi basişti. Fără publicitate (cu excepţia forumurilor de instrumentişti), Ziua Chitarelor reuşeşte să umple până la refuz eleganta Sală Izvor. În ciuda faptului că accesul este gratuit, nimeni nu se înghesuie, ceea ce dovedeşte un public select şi perfect ţintit.
Programul este împărţit în 3 secţiuni: masterclass (demonstraţii de tehnică şi virtuozitate şi discuţii cu chitarişti de valoare internaţională), un concurs şi o serie de concerte. Puţin după ora 11, pe scenă urcă primul invitat: Andreas Oberg, un chitarist suedez de jazz, care încântă publicul cu variaţii acustice, dar şi cu o metodă inedită de studiu cântatul simultan al aceloraşi note pe chitară şi la voce (sună uşor, dar e departe de a fi aşa!). Oberg primeşte câteva întrebări din public, apoi cântă într-o manieră foarte personală The Winner Takes It All din repertoriul ABBA, pentru ca, în final, să iasă pe hol la o sesiune de autografe. Între timp, locul în lumina reflectoarelor îi este luat de canadianul Dave Martone, adeptul unui stil rapid care îmbină energia rockului cu exuberanţa progresivă. Martone se joacă pur şi simplu cu chitara electrică, spre deliciul celor prezenţi, care nu mai contenesc cu aplauzele, dar şi cu întrebările despre tehnica lui pentru mâna dreaptă, care combină panaţia cu ciupitul corzilor cu degetele. Următorul invitat este Michael Lee Firkins, care vine din SUA şi cântă un amestec de blues, country şi jazz.
De data aceasta are un repertoriu special coveruri după Jimi Hendrix, de la moartea căruia se îm