Este în desfăşurare la Genova Salonul Nautic Internaţional. În an de criză se ţine a 50-a ediţie a acestui salon. Practic, mii de yahturi şi ambarcaţiuni de lux care au fost expuse în portul turistic al oraşului manifestarea s-a dorit mai mult decât o expoziţie cu vânzare, şi o oportunitate de a discuta despre industria nautică de lux în condiţiile crizei.
Este în desfăşurare la Genova Salonul Nautic Internaţional. În an de criză se ţine a 50-a ediţie a acestui salon. Practic, mii de yahturi şi ambarcaţiuni de lux care au fost expuse în portul turistic al oraşului manifestarea s-a dorit mai mult decât o expoziţie cu vânzare, şi o oportunitate de a discuta despre industria nautică de lux în condiţiile crizei...
Este o manifestare foarte importantă ce îşi are originea în 1962. Atunci a fost organizat primul salon nautic internaţional. Au participat 39 de ţări din care 19 ţări extra-europene.
Multe delegaţii au fost însoţite de miniştrii de transport căci la salonul nautic internaţional se discută nu numai despre ambarcaţiunile de lux ci şi de porturile turistice iar multe ţări, între care Italia, au o adevărată strategie de amenajare de porturi turistice, parte a strategiei naţionale de turism.
În primăvară a fost pusă piatra de temelie a portului Fiumicino, în comuna în care se află aeroportul Internaţional al Romei şi care va fi cel mai mare port turistic al Italiei. Deci este vorba de un sector foarte complex dar un sector care aduce bani mulţi ţărilor interesate.
Printre cele mai importante delegaţii sunt cele ale ţărilor arabe din zona Golfului Persic, în special din Emiratele Arabe Unite dar şi Turcia participă cu o importantă delegaţie. În organizarea acestor intâlniri de afaceri un rol important l-a jucat Institutul Italian de Comerţ Exterior care este un departament al Ministerului de externe. Spun asta pentru că în ţările s