O persoană care se îngrijorează din orice are nevoie permanent de asigurări, caută multe detalii înainte să treacă la lucru, cere asigurări, dă telefoane peste telefoane, preferă să îi organizeze pe ceilalţi şi să ia decizii în locul lor, suferă de o „nevoie exagerată de control".
Fără ameninţări
Aceste persoane (numite şi „control freaks") au o toleranţă scăzută la incertitudine şi pentru orice situaţie generează scenarii negative. Vor ţine socoteala pentru ce faceţi, cum faceţi şi cât faceţi, vor dori să aibă ultimul cuvânt şi întotdeauna vor considera deciziile lor mai bune decât ale celorlalţi. Dacă v-aţi recunoscut în acest portret mama, tatăl, şeful, iubitul, soţul sau soţia, este bine să învăţaţi cum să reacţionaţi în faţa unei astfel de persoane, aşa încât „ţânţarul" să nu se transforme în „armăsar". Un bun negociator va face faţă uşor problemelor pe care astfel de persoane le ridică deseori. „Îi puteţi linişti încercând să le reduceţi incertitudinea. Asta înseamnă că trebuie să le oferiţi informaţii care să le crească predictibilitatea. Îi mai ajută să le daţi explicaţii, să le prezentaţi alternative, precum şi posibilitatea de a alege între alternative", sugerează psihologul Bogdana Bursuc, de la Mind Institute din Bucureşti. Nu vă ajută cu nimic să îi ameninţaţi ori să le prezentaţi situaţia într-o perspectivă negativă. „ O replică ce îi va pune pe jar este, spre exemplu: «Lasă că nu o să îţi mai spun nimic, nu o să te mai sun şi o să vezi cum este»", exemplifică psihologul Bogdana Bursuc.
Nu vă responsabilizaţi cu problemele lor
Pentru a face faţă presiunii constante la care vă poate supune o persoană cu apucături de acest gen, este recomandat să aveţi „nervii tari". „Dacă aveţi un partener/o parteneră, un şef sau părinţi obsedaţi de control, evitaţi să vă responsabilizaţi cu problema lor. Ar fi bine să negoci