Pariul de peste 200 mil. euro al lui Dinu Patriciu pe segmentul de magazine tradiţionale, care încă deţine jumătate din comerţul alimentar local, este o declaraţie de război pentru retailerii străini, după doi ani în care criza a secerat marile afaceri deţinute de antreprenori români de pe piaţa de profil.
Odată cu lansarea pe piaţă a primului magazin Mic.Ro pe roţi, miliardarul român a anunţat investiţii de peste 200 mil. euro în dezvoltarea celui mai puternic business din comerţul tradiţional.
Planul său este de a dezvolta un lanţ de 1.000 de chioşcuri şi 2.000 de magazine pe roţi Mic. Ro în următorii doi ani şi de a extinde reţeaua preluată MiniMax la 150 de unităţi după transformarea acestora în magazine tradiţionale.
"Aventura de afaceri pe care o pornim acum are scopul de a distruge retailul modern, cel care nu face altceva decât să distrugă ţesutul urban. Vrem ca oamenii să meargă mai rar la hipermarketuri, odată pe lună cel mult, şi să vină în papuci în magazinele de la colţul blocului", a afirmat Dinu Patriciu.
El a mai spus că a dezvoltat conceptul Mic.Ro în cele mai mici detalii împreună cu executivii companiei Mercadia, fără a se inspira din modelul de business dezvoltat de marile grupuri europene de retail.
Mai mult, el a atacat retailerii străini afirmând că aceştia impun pe piaţă un format de comerţ incompatibil cu realităţile locale.
"Timp de 20 de ani, prin mimetism faţă de forme străine de comerţ, am pervertit ceva din spiritul tradiţional. Întoarcerea la comerţul tradiţional nu poate fi decât benefică pentru consumatori."
"Hipermarketurile nu listează fructe şi legume fabricate local pentru că au adus în România un model de business incompatibil cu piaţa locală", a mai afirmat el.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), care grupează retaileri precum Metro, Ca