Expansiunea magazinelor de tip hard-discount (magazine de dimensiuni mici, cu preţuri reduse) este abia la început în România, consideră specialiştii în domeniu.
„Dezvoltarea magazinelor hard-discount în România nu are legătură cu criza. Acest tip de magazine este de real succes în toată Europa, sunt cei mai mari jucători pe piaţa bunurilor alimentare în marea majoritate a statelor vest-europene“, a declarat miercuri directorul executiv al Selgros, Alexandru Vlad.
Piaţa de retail din România a avut o tendinţă inversă de dezvoltare faţă de alte state europene - întâi au apărut hipermarketurile, apoi supermarketurile, iar acum este perioada de avânt a magazinelor hard-discount, cum este lanţul MIC.RO, deţinut de omul de afaceri Dinu Patriciu.
„Un magazin de fomat mare, cu stocuri mari, investiţie iniţială mare, costuri mari lunare nu poate fi implementat oriunde. În oraşele medii nu pot fi implementate decât magazine de formate medii, cu maximum 5.000 de metri pătraţi, pe când magazinele hard-discount au 1.000-1.200 metri pătraţi, deci ar putea să intre chiar şi în comunele mari“ , a spus Vlad.
La rândul său, Bogdana Baltaşiu, client service director la Nielsen România, a apreciat că magazinele hard-discount vor lua avânt în continuare, deşi România se află încă în criză.
„Loc mai este pe piaţă, chiar dacă cifrele arată scăderea vânzărilor. Românii sunt deschişi produselor noi, iar magazinele de proximitate, de cartier, cu preţuri apropiate de cele din hipermarket au început să îşi facă loc“, a spus Baltaşiu.
În ceea ce priveşte magazinele mari, hipermarketuri, cash and carry, discount, opiniile specialiştilor sunt împărţite despre dezvoltarea lor în anii următori. După unele opinii, expansiunea acestora pe piaţa locală se va încheia în câţiva ani.
SURSA: Agerpres