Directorul Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor spune că băncile şi-au dublat profiturile, în urma împrumuturilor contractate, pe timp de criză. Peste 200 de clujeni au reclamat creşterea exagerată a dobânzilor, precum şi transformarea comisionului de risc într-unul lunar, de administrare a contului, care aproape că egalează valoarea dobânzii.
În 10 octombrie, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj va finaliza analiza tuturor actelor cu privire la cele aproape 250 de reclamaţii depuse de clujenii revoltaţi din cauza modificărilor survenite odată cu intrarea în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 50 de anul acesta, care vizează drepturile persoanelor care au contractat în ultimii ani împrumuturi bancare în lei sau valută.
„Băncile jecmănesc pe faţă!"
„Este un număr record al reclamaţiilor de acest gen. Până acum, lunar, nu primeam mai mult de 30 - 40 de sesizări. În ultima lună, au fost înregistrate nu mai puţin de 230 de noi reclamaţii, în care clujenii se plâng de modificările impuse de băncile de la care aceştia s-au împrumutat. Oamenii reclamă, de cele mai multe ori cu dovezi concrete, până şi faptul că nici măcar nu au fost înştiinţaţi vizavi de modificările dobânzilor sau de transformarea comisioanelor de risc în altele, de administrare", explică Mircea Radu, directorul CJPC Cluj.
În opinia acestuia, cele mai multe reclamaţii sunt susţinute de argumente solide, pe care reprezentanţii băncilor cu greu le vor putea demonta. „Băncile au ajuns, efectiv, să-şi jecmănească clienţii. Dacă, în urmă cu 4 - 5 ani, profitul băncilor în urma împrumuturilor contractate se cifra, să zicem, în jurul valorii de 4%, anul acesta, în plină criză, profitul acestora aproape că s-a dublat", adaugă Mircea Radu.
Băncile, invitate la masa negocierilor
„Cei mai mulţi reprezentanţi