Guvernul american a anunţat introducerea unor condiţii mai dure de testare pentru maşini şi SUV-uri şi utilizarea pentru prima dată la testele de impact a manechinelor care imită structura corpului feminin
Studiile au arătat că femeile sunt mai vulnerabile decât bărbaţii în timpul unui accident auto.
Producătorii de maşini sunt obligaţi să proiecteze airbaguri laterale mai mari, care atunci când se deschid să acopere complet fereastra, protejând astfel şi femeile, care sunt mai scunde, relatează ABC News, adăugând că până acum erau folosite la testele de siguranţă manechine bărbaţi.
Potrivit deciziei guvernului SUA, la testele auto de impact vor fi folosite, alături de acestea, şi manechine care imită mai delicatul corp feminin. "Am pus la punct un sistem de testare nu doar pentru pasagerii sau şoferii de sex masculin, dar şi pentru cei de sex feminin. Acesta este un salt extraordinar pentru noi", a declarat Ray Lahood, secretarul de stat american pe Transporturi.
Manechinul însărcinat
Manechinele femei nu sunt o noutate în Europa. Dacia, de pildă, foloseşte la teste manechine bărbaţi, femei şi copii de diferite vârste. "În laboratorul de crash-test al Renault Technologie Roumanie se folosesc pentru teste manechine bărbaţi, femei şi copii (de diferite vârste), acelaşi tip de manechine utilizate de Renault la nivel mondial.
Acestea sunt diferite între ele ca dimensiuni, formă şi structură. Este vorba de manechine standard, utilizate de toţi producătorii auto, precum şi de organismele de omologare", au precizat pentru gândul reprezentanţii producătorului auto. Manechinele sunt echipate cu între 50 şi 100 de senzori, în funcţie de testele realizate. Volvo a mers şi mai departe şi a creat-o pentru testele de siguranţă pe Linda, primul manechin însărcinat.
Guvernul american a anunţat introducerea unor condiţii mai dure de test