Fără CO2 sau decibeli. Fluence ZE este primul automobil electric ce îşi are originea într-unul convenţional. Acestea sunt cele mai importante promisiuni pe care noul Fluence ZE le face viitorilor utilizatori. De anul viitor, modelul full electric va circula pe străzile Europei.
Diferenţa dintre modelul full electric şi cel cu motor cu ardere internă este dramatică. Fluence ZE este echipat cu motor electric de curent alternativ, regulator şi inversor de tensiune, nu are cutie de viteze şi are ampatamentul mai mare cu 13 cm faţă de maşina convenţională.
În plus, motorul electric poate porni în sarcină, lucru pe care motorul cu ardere internă nu îl poate face, iar cuplul este furnizat instantaneu la pornire şi este constant pe toată plaja de turaţie de la 0 la 10.500 de rotaţii/minut. Nu în ultimul rând, ridicarea piciorului de pe acceleraţie are ca efect o frână de motor destul de consistentă.
Caroseria maşinii a fost modificată din două motive. În primul rând amplasarea bateriei de 250 kg în spatele banchetei ar fi creat probleme uriaşe în ceea ce priveşte distribuţia maselor.
De asemenea, s-ar fi răpit mult din volumul util al portbagajului. Astfel Fluence ZE are ampatamentul majorat, iar bateria stă practic între cele două punţi, portbagajul având şi el o valoare rezonabilă.
Cum se conduce?
La prima vedere, interiorul nu ascunde nicio surpriză. Ai volan, aparent o cutie de viteze automată şi cheie de contact. Un studiu mai amănunţit al planşei de bord îţi dezvăluie absenţa turometrului, şi două indicatoare complet noi: rezerva de putere a motorului şi un indicator al stării de încărcare a bateriei.
Învârţi cheia în contact şi nu auzi absolut nici un fel de zgomot, doar un indicator verde apare la bord, indicând că maşina este gata de pornire. Pui comutatorul dintre scaune în poziţia D şi apeşi accel