Românii au un sentiment de inferioritate, când, de fapt, ar trebui să ţină capul sus, spune Jerome Olive, numit acum nouă luni în funcţia de şef al Dacia şi de director general al Renault în România
A venit oficial în România la începutul anului, pentru a coordona afacerile grupului Renault în România, adică fabrica Dacia, pe cea de cutii de viteze şi cel mai mare centru tehnologic din afara Franţei, în total investiţii de 1,5 miliarde de euro.
Francezul Jerome Olive a avut însă destul timp pentru a face o evaluare a românilor, de care, indiferent că suntem sau nu de acord, trebuie să ţinem cont, având în vedere că deciziile lui influenţează direct mai multe zeci de mii de români, angajaţi sau colaboratori ai Dacia.
"Anul trecut - era prin martie - soţia mea era cu copiii în vacanţă, când mi s-a propus să vin să preiau activitatea Renault în România. Primul lucru la care m-am gândit era cum urma să vând această propunere soţiei", recunoaşte francezul Jerome Olive, un inginer de 52 de ani, cu cinci copii, care înainte de veni la Dacia a condus fabrica Renault de la Douai, apreciată ca fiind cea mai flexibilă unitate de producţie din cadrul grupului francez şi una dintre cele mai performante. Olive l-a înlocuit la începutul acestui an pe fostul şef al Renault în România, Francois Fourmont, cel care a fost responsabil de lansarea Logan şi a celorlalte versiuni de până acum - Sandero, MCV şi Duster.
"Voi, românii, trebuie să fiţi mândri că aveţi Dacia. Nu e uşor să îi mulţumeşti pe nemţi, iar Dacia este o maşină care îi mulţumeşte pe nemţi şi este produsă în România. Mi se pare că aveţi un sentiment de inferioritate, dar ar trebui să ridicaţi mai mult capul". Pe de altă parte, şeful companiei care a avut anul trecut afaceri de peste 2 miliarde de euro, cea mai mare parte din export, acuză, la fel ca predecesorii săi, starea infrastructurii.