Niciodată nu este prea târziu pentru salvarea patrimoniului naţional. Cu o precizare, însă: cât timp mai este ceva de salvat.
Asupra importanţei recuperării monumentelor de patrimoniu din România au atras atenţia, în nenumărate rânduri, mass-media autohtonă, istoricii, muzeografii şi artiştii plastici. Din păcate, nici unii nu au prea fost luaţi în seamă. Pictorul Marin Răducu a iniţiat şi coordonat, în urmă cu un an, un proiect-semnal, expoziţia "Ipostaze medievale", proiect destinat salvării vechii Curţi Domneşti, de pe malul Dâmboviţei. Mesajul era însă mult mai amplu, acesta referindu-se la toate valorile patrimoniului imobil din România. Anul acesta, Marin Răducu a decis să extindă ideea, inaugurând - sub egida Muzeului Municipal Bucureşti -Palatul Voievodal, a Uniunii Artiştilor Plastici din România, în numele Fundaţiei Zidul, pe care o reprezintă - Salonul municipal de artă medievală.
În spaţiile dintre ruine, în ceea ce au reprezentat pivniţele sau hrubele Palatului, păstrate încă, a fost inaugurat, în data de 13 septembrie, primul salon de artă medievală. Această primă ediţie, intitulată "Revalorificări", reuneşte o selecţie de lucrări realizate în stiluri şi tehnici variate, semnate de artişti contemporani din toate generaţiile, printre care nume importante precum Marin Gherasim, Dan Constantinescu, Ilie Rusu, Vasile Pop- Negreşteanu, Nicolae Sava, Letiţia Oprişan, Angela Tomaselli, George Paul Mihail, Dan Minea, Paul Constantin, Floarea Ţuţuianu, Lucian Butucariu, Constantin Rădulescu, cu toţii invitaţi să pună în valoare şi să atragă atenţia asupra arhitecturii medievale de excepţie a vechii Curţi Domneşti. Lucrările ilustrează teme din iconografia creştină - amintind de tehnicile artistice plastice şi decorative consacrate în perioada medievală (bizantină, romanică şi gotică) -, fiind inspirate din patrimoniul cultural naţional.
Bu