Problemele de pe piaţa imobiliară i-au împins pe dezvoltatori să găsească diverse soluţii pentru a vinde ce au construit. Dincolo de strategiile clasice, care includ promoţiile din momentul vânzării, ei se gândesc că este mult mai uşor să vinzi o casă care promite economii pe termen lung.
Mulţi dezvoltatori au început să se gândească să construiască locuinţe economice, care să funcţioneze cât de mult se poate cu energie solară. Numărul celor care construiesc locuinţe sau chiar ansambluri rezidenţiale prietenoase cu mediul este în continuă creştere, iar viziunile lor ecologice nu se reduc numai la locuinţele individuale sau la blocuri, ci şi la panouri solare care alimentează până şi iluminatul stradal.
„Acest lucru înseamnă economie, grijă, atenţie la poluare, înseamnă un confort sporit pentru clientul final, care va beneficia de costuri de întreţinere mult mai mici. Dezvoltatorii au învăţat să aplice energii şi soluţii noi într-o piaţă imobiliară nouă. Trecem printr-o perioadă de criză şi trebuie descoperite cele mai bune şi mai performante soluţii pentru a optimiza produsul pe care îl vinzi.", declară Luciana Petrescu, expert în marketing la Net Worth Advisory.
Dezvoltatori cu viziuni ecologice caută clienţi deschişi la nou
Un exemplu concret este cel al unui dezvoltator care construieşte un ansamblu rezidenţial în Frumuşani, lângă Bucureşti. Proiectul cuprinde 135 de locuinţe, toate pregătite pentru a oferi soluţii ecologice.
„Casele au fost construite pentru a suporta panouri solare pe acoperiş. Acoperişul e făcut din ţigle din material reciclabil, plastic şi nisip. Sunt garantate să reziste 100 de ani. Am vrut să oferim clienţilor posibilitatea de a-şi încălzi apa cu panouri solare, de a genera curent la nevoie.", declară Cristian Pulpea, client manager la Belvedere Imobiliare.
Problema este că, momentan, clienţii sunt