Compania japoneză Toshiba a înregistrat o creştere pe piaţa românească de 20-25% în al treilea trimestru, cele mai vândute produse fiind laptopurile de 15 inchi (38 de cm) cu preţuri cuprinse între 400 şi 600 de euro.
"Vânzările în al treilea trimestru au resimţit o uşoară creştere în retail, dar au scăzut în continuare în segmentul business-to-business (pentru companii). Măsurile de austeritate ale guvernului nu au fost încă simţite pe segmentul de laptopuri şi probabil ca îşi vor face efectul la final de an", a declarat pentru ZF Lucian Condruz, directorul de vânzări al Toshiba România. El a adăugat că această creştere de până la 25% s-a datorat campaniilor Toshiba şi modelelor lansate la sfârşitul verii.
"În continuare cele mai vândute laptopuri sunt cele clasice de 15 inchi, între 400 şi 600 de euro. Doar 7% din piaţa totală se mai regăseşte peste pragul de 700 de euro", spune Condruz. El susţine că în total în România s-au vândut aproximativ 75.000 de laptopuri în al treilea trimestru.
În al doilea trimestru al anului, Toshiba s-a clasat pe piaţa locală pe locul patru, având în vedere numărul de laptopuri vândute, respectiv 8.616 de unităţi.
În ceea ce priveşte ultimul trimestru, Condruz speră ca piaţa să nu scadă şi că evoluţia acesteia depinde de măsurile guvernamentale de austeritate.
"Ne-am aşteptat ca măsurile de austeritate să afecteze imediat şi puternic piaţa de IT, la fel cum s-a întâmplat şi în Grecia, unde piaţa a scăzut imediat cu 30-40% după implementarea acestor măsuri. Sunt două variante, ori piaţa din România era deja prea jos ca să scadă la fel precum cea a Greciei, ori efectele în România s-au decalat şi vom începe să le resimţim începând cu această toamnă", spune el.
La nivelul întregului an, Toshiba speră să aibă o cotă de piaţă în creştere cu 15-20% comparativ cu anul trecut dacă