EVZ a testat în România a treia generaţie a modelului subcompact japonez, imediat după prezentarea acesteia la Salonul auto de la Paris. Sursa: Suzuki
1 /.
Suzuki a trimis noul Swift la Salonul auto de la Paris, dar şi la Bucureşti, practic, în acelaşi timp. Lansarea comercială a unui model concomitent cu prezentarea sa la un eveniment expoziţional nu este tocmai o practică uzuală a producătorilor de maşini.
În acest caz particular, iniţiativa evidenţiază fără echivoc importanţa strategică a micului autoturism pentru producătorul japonez.
A treia generaţie a modelului produs până acum în 2,5 milioane de exemplare are, fără îndoială, darul de a nedumeri, în primă instanţă. Maşina – pe care am testat-o, în premieră, zilele trecute, în România – seamănă foarte mult cu cea pe care o înlocuieşte. Suzuki are, desigur, o explicaţie: era păcat să se renunţe la designul foarte reuşit al generaţiei anterioare.
Noul Swift a fost dezvoltat pe o platformă tehnică nouă. Lungimea şi ampatamentul modelului nipon au crescut cu nouă, respectiv, cinci centimetri – cu beneficii evidente pentru spaţiul interior şi ţinuta de drum (acum neaşteptat de confortabilă). În plus, dotările oferite – cel puţin pentru echiparea de top, prezentă pe maşina testată – ar fi făcut deliciul oricărei limuzine cu numai câţiva ani în urmă.
Concurenţă din două clase
Chiar dacă a ajuns la o lungime de 3,85 metri, noul Swift se plasează în continuare între cele mai mici două segmente de pe piaţă (A şi B). De aceea, micul model nipon se va confrunta cu o concurenţă incredibil de bogată: Fiat Panda şi Fiat Punto Evo, Hyundai i10 şi Hyundai i20, Mazda2, Nissan Micra, Ford Ka şi Ford Fiesta, Opel Corsa, Toyota Aygo şi Toyota Yaris – între altele.
Pentru lansare, Swift a primit un motor pe benzină liliputan, de numai 1.2 litri (d