Philippe Hauville, francezul care coordonează proiectul de lansare a reţelei de magazine de bricolaj Leroy Merlin la nivel local, spune că România este cea mai competitivă piaţă nouă pentru companie şi că se bazează pe contactul direct cu potenţialii clienţi pentru a stabili strategia de atac din 2011.
Retailerul francez, al doilea mare jucător pe piaţa europeană de profil, după britanicii de la Kingfisher şi înaintea Praktiker, a recrutat deja circa 30 de oameni în România şi şi-a amplasat birourile la câteva sute de metri de poziţia parcului de retail Colosseum din Capitală, în care va deschide o unitate în primul semestru din 2011. Leroy Merlin este a şaptea reţea internaţională de bricolaj care intră pe piaţa din România într-un interval de opt ani.
În plus, în sectorul de profil s-au impus deja două companii deţinute integral de antreprenori români, Dedeman şi Ambient. Astfel, o piaţă estimată la circa două miliarde de euro - potrivit calculelor reţelei Praktiker - este disputată în prezent de opt companii mari, fiind printre cele mai competitive sectoare din comerţ.
Şeful Leroy Merlin admite că va fi o competiţie dură pe piaţă. "Este pentru prima dată când intrăm pe o piaţă cu o concurenţă atât de mare, astfel încât abordarea va fi diferită de restul celorlalte ţări. Atunci când nu ai competiţie faci ceea ce crezi că trebuie să faci, însă în situaţia în care piaţa este aglomerată te uiţi la ceilalţi şi încerci să faci lucrurile diferit de ei", afirmă Philippe Hauville, directorul general al Leroy Merlin România.
Compania, deţinută de grupul Adeo cu afaceri de circa 9 mld. euro, are operaţiuni în 12 ţări, ultimele pieţe bifate pe listă în acest an fiind Turcia şi Ucraina.
Francezii aplică la nivel local aceeaşi strategie de cercetare pe care au încercat-o în restul ţărilor în care au intrat: abordarea direct