Sâmbătă, 9 octombrie, este celebrată Ziua Mondială a Poştei, motiv pentru care directorul Oficiului Judeţean de Reţea Poştală Mureş, Eugen Crişan, ne-a împărtăşit gândurile sale legate de rolul şi importanţa serviciului poştal pentru comunitate.
Reporter: Ce sentiment vă încearcă legat de serviciul poştal?
E.C.: Când vorbesc despre această instituţie, mă încearcă o emoţie, deoarece mă consider un poştaş. Fac parte dintr-o familie de poştaşi, tatăl meu a fost poştaş 37 de ani, eu am lucrat în Poştă, până în 1990 timp de peste 20 de ani, soţia mea a fost, telefonistă până la pensionare, deci mă încearcă aceste emoţii când vorbesc despre poştă.
Rep.: Cum e structurat serviciul poştal la nivelul judeţului Mureş?
E.C.:. În acest moment lucreză 986 de oameni în serviciul poştal, angajaţi pe perioadă nedeterminată. Avem 229 de subunităţi poştale, atât în mediul urban cât şi cel rural. Din punct de vedere al numărului de subunităţi, suntem pe locul trei în ţară, după Timiş şi Bihor, iar din punct de vedere al veniturilor realizate, suntem într-un loc de frunte. În primele trei luni ale acestui an, am o realizare de plan de venituri de 101 %, iar pe ultimele trei luni am avut o mică scădere, dar per total suntem cu încasările pe plus.
Rep.: E loc şi de mai bine?
E.C.: Avem probleme, ca orice societate care trece printr-un moment de criză, motiv pentru care am spus la venirea mea la conducerea acestei instituţii că trebuie să trecem urgent la modernizarea acestui sistem, prin informatizarea cât mai multor subunităţi de poştă, în special cele din mediul rural.
Rep.: Se vorbeşte de o restructurare a serviciilor poştale…
E.C.: Când vorbim de restructurare, nu ne gândim neapărat la reducere de personal. Filozofia mea de punere în aplicare a acestei legi este următoare: începi în forţă reorganizarea sistemului, modernizarea