Proiectul noii gari din Stuttgart a fost de la inceputuri contestat, mai ales din cauza costurilor imense pe care le presupune, intampinand impotrivirea unei parti a populatiei orasului.
Vechea gara, asemanatoare intrucatva cu Gara de Nord din Bucuresti si fiind ca si ea tot o gara de capat de linie, avea dezavantajul ca obliga trenurile care mergeau mai departe sa li se schimbe locomotiva, iar astfel se pierdea timp pretios.
Prin noul proiect se incearca transformarea garii de capat intr-una de trecere, precum este gara din Cluj sau din Constanta, iar sinele ar urma sa fie subterane, in zona urbana, facand sa dispara astfel din peisajul orasului terasamentele.
Costul initial de 2,7 miliarde de euro, calculat la nivelul anului 2004, s-a ridicat prin recalculare, in 2008, la 3,1 miliarde de euro, dar calcule paralele au dat cifre mult mai mari de 7 si chiar 11 milliarde de euro.
Conflictul de interese a mocnit ani de zile, pana cand s-a ajuns in faza in care lucrarile trebuiau incepute. Pe 30 septembrie 2010 au aparut primele camioane grele cu grilajul care trebuia sa inconjoare viitorul santier.
Forte de politie importante, aduse si din landurile invecinate si care se ridicau la 1.000 de politisti echipati ca de razboi, trebuiau sa asigure paza zonei.
Odata cu camioanele, s-au adunat insa si mii de cetateni, din toate categoriile sociale, ca sa protesteze spontan fata de proiect. Dupa unele estimari, au participat la actiune 50 sau 60 de mii de oameni. Demonstratia era, fireste, neautorizata.
La inceput, demonstratia s-a desfasurat pasnic, dar niste "draci" de pustani au ocupat o masina de politie, iar altor vehicule de interventie le-au intepat cauciucurile. Au fost si alte actiuni violente, care au dus la incaierari.
Atunci, fortele de ordine pregatite in ech