Redată circulaţiei de aproape două luni, centura ocolitoare a Timişoarei pare să nu fi micşorat prea mult numărul maşinilor de mare tonaj care tranzitează oraşul. În plus, numărul şoferilor de tir prinşi staţionând neregulamentar în Timişoara depăşeşte 800 de la începutul acestui an.
Pauza de odihnă în tiruri, pe străzile Timişoarei
După o serie de controverse, discutate şi rediscutate timp de mai multe luni, pe subiectul instituirii taxei de tranzit, dar şi al poluării pe care o produc maşinile de tonaj, centura ocolitoare a Timişoarei a fost redată circulaţiei, la mijlocul lunii august, nefinalizată în totalitate. Totuşi, deşi au trecut aproape două luni de când şoferii de tir nu mai sunt obligaţi să intre cu maşinile grele în oraş, Timişoara încă mai trepidează sub greutatea acestor maşini, peste 6.000 de maşini de tonaj circulând zilnic pe străzile, oraşului, susţin reprezentanţii Registrului Auto Român Timiş.
La rândul său, Poliţia Comunitară spune că şoferii de autovehicule grele nu respectă prevederile hotărârii de Consiliu Local, privind parcarea vehiculelor grele pe teritoriul municipiului. Staţionarea voluntară a vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe drumurile publice şi pe terenurile aparţinând domeniului public sau privat ale Timişoarei este interzisă, cu excepţia cazurilor în care sunt efectuate operaţiuni de încărcare/descărcare sau îmbarcare/debarcare cu respectarea semnelor rutiere din zonă. De asemenea, este interzisă şi comercializarea de produse sau prestarea de servicii direct din aceste vehicule. Amenzile pentru încălcarea acestor prevederi sunt cuprinse între 1.000 şi 2.500 de lei.
Potrivit statisticilor Poliţiei Comunitare, în acest an numărul contravenţiilor a crescut faţă de anul trecut. Dacă în primele opt luni ale lui 2009 au fost date 416 amenzi, în aceeaşi perioa