Băncile se concentrează pe clienţii pe care îi cunosc. Majoritatea produselor bancare noi se adresează persoanelor fizice sau juridice care au deja relaţii cu banca: fie au un credit, fie primesc salariul pe card la aceeaşi bancă. Într-o perioadă în care puţini mai au curajul să se împrumute, clienţii care îşi plătesc datoriile la timp sunt vânaţi de instituţiile de credit.
Clienţii care au deja credite, depozite sau alte produse bancare sunt, în principal, vizaţi de băncile cu care colaborează, care le propun alte credite, refinanţări la cele existente, dobânzi atractive la depozite, pentru a-i fideliza. Cum clienţi noi nu prea există, apetitul românilor pentru împrumuturi nefiind prea mare în această perioadă, instituţiile de credit se concentrează pe cei pe care îi au deja în portofoliu, dar nu pe oricine. Doar cei care şi-au achitat la timp ratele bancare, care şi-au returnat „descoperitul de cont“ în termenii stabiliţi sau care au mai multe produse la aceeaşi bancă şi îşi achită datoriile la termen sunt vizaţi din nou de instituţia de credit. Sunt vizate în special persoanele fizice care primesc salariul pe card de la banca respectivă, pentru că banca ştie unde lucrează omul, ce salariu are şi, mai ales, poate fi executat mai uşor, în cazul în care devine rău-platnic. Dacă în anii anteriori oamenii se buluceau la bănci să ia credit pentru un televizor sau pentru un frigider, acum s-a întors roata. Băncile aleargă după clienţii vechi, pentru a le oferi şi alte produse. Dacă ai un credit, banca te poate suna şi pentru un card de debit sau de credit. Dacă primeşti salariul prin conturile băncii (pe card), te poţi trezi cu un telefon în care ţi se oferă o dobândă mai mare dacă îţi faci un depozit la bancă sau una mai mică dacă te împrumuţi de la ei. În felul acesta, piaţa bancară se maturizează, apare adevărata concurenţă între bănci, pentru că omul