Problema cea mai strigentă cu care se confruntă o serie de şcoli timişene din mediul rural rămâne abandonul şcolar. Sunt situaţii în care într-un singur an peste 20 de elevi, în mare parte de etnie romă, renunţă la şcoală pentru a pleca cu familiile peste hotare. În comparaţie cu această problemă, altele, de genul clădirilor aflate încă în renovare, al grupurilor sanitare necorespunzătoare şi chiar al lăsării unor materii pe mâna cadrelor didactice necalificate, par mult mai uşor de trecut.
Probleme de ordin administrativ, în curs de rezolvare
Noul an şcolar a început în Timiş cu o serie de probleme rămase nerezolvate din anii trecuţi. Peste 80 de şcoli din judeţ au intrat în acest an în reparaţii şi în lucrări de renovare, dar în prima zi de şcoală la mai mult de 60 dintre ele lucrările nu erau finalizate. Inspectorii şcolari spun că 7% dintre copii învaţă într-o şcoală fără canalizare şi apă curentă, dar dau asigurări că situaţia se va remedia în prima parte a noului an şcolar. Împreună cu Direcţia de Sănătate Publică, s-a luat decizia ca fiecare director de şcoală să depună o declaraţie pe proprie răspundere, prin care îşi asumă responsabilitatea să remedieze problemele respective, pe parcursul anului şcolar. Cele mai frecvente probleme din şcoli sunt lipsa canalizării şi a apei curente, amplasarea WC-urilor în curtea şcolii şi lipsa unei surse de apă. De exemplu, la Şcoala Generală din Banloc o urgenţă o constituie grupurile sanitare necorespunzătoare. “Instalaţia este de 20 de ani, de după cutremur, nu mai corespunde. Ţevile sunt vechi, se fisurează mereu şi miroase urât în jur din cauza fosei. Însă aviz sanitar avem, pentru că facem reparaţii cu lucrătorii noştri”, explică Ecaterina Chiu, directorul şcolii. Potrivit acesteia, mai sunt şi alte probleme administrative de rezolvat, cum ar fi termoizolarea exterioară a clădirii, zug