Foşti angajaţi au început să-şi deschidă propriile afaceri de mici dimensiuni, dar care au succes
Spaţiile comerciale închiriate pentru astfel de business-uri sunt cuprinse între 50 şi 80 mp
Preţul chiriilor pentru asemenea suprafeţe poate ajunge la 1.500 euro
Situaţia economică dificilă din România a adus falimente, drept urmare şi numeroase spaţii comerciale goale, dar se pare că în ultimul timp aceste suprafeţe sunt închiriate de proprietari care dezvoltă afaceri de nişă, se arată într-o analiză a companiei imobiliare Regatta.
Actualul context economic a transformat tot mai mulţi foşti angajaţi în antreprenori. În momentul în care au pus bazele unui business propriu, majoritatea au căutat soluţii care să ofere un maxim de rentabilitate, însă cu investiţii minime. Astfel, în ultima perioadă, se remarcă în piaţă o creştere a numărului afacerilor sezoniere şi de nişă, mai ales în zona de leisure, de timp liber.
Spaţiile pe care le închiriază proprietarii unei afaceri mici, dar care se adresează unei categorii largi de clienţi, au o suprafaţă cuprinsă între 50 şi 80 mp, sunt situate în zone cu trafic pietonal intens ori deficitare în magazine pe segmentul respectiv şi au un buget de închiriere de maximum 1.500 de euro, se mai arată în comunicatul remis de compania imobiliară.
Pe de altă parte, business-urile ce vizează un segment restrâns de consumatori necesită spaţii mai mari, cu suprafeţe cuprinse între 50 şi 100 mp, situate în zona centrală şi ultracentrală ori în zone cu locuitori ale căror venituri sunt mai mari - Pipera, Iancu Nicolae - iar bugetul alocat închirierii depăşeşte 1.500 de euro.
Întrucât acest gen de afaceri se bazează pe fidelizarea clienţilor în timp, de multe ori proprietarii aflaţi în căutarea unui spaţiu renunţă la o locaţie situată, de exemplu, într-o intersecţie pentru una situată într-o