Aproape un milion de bucureşteni folosesc cartela electronică pentru accesul la transportul cu autobuzele publice dar şi pentru a circula cu metroul, încasările din vânzarea titlurilor de călătorie încărcate pe aceste cartele ridicându-se la 24,1 milioane de euro, în creştere cu 15% în primele opt luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor RATB.
Deşi cartela electronică permite accesul la metrou, aceasta nu poate fi cumpărată şi nici reîncărcată în staţiile de metrou, ci doar în cele de autobuz, dat fiind faptul că metroul nu dispune de echipamente de emitere sau reîncărcare, caz unic la nivelul capitalelor europene, conform Ziarului Financiar. Acest lucru s-ar putea explica şi prin faptul că în străinătate autobuzele şi metroul operează sub autoritatea unei singure companii, spre comparaţie cu situaţia din Capitală, unde Metrorex şi RATB funcţionează sub două autorităţi diferite. Dacă transportul cu metroul intră sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cel cu autobuzele, tramvaiele sau troleibuzele publice intră sub autoritatea Primăriei Bucureşti. Spre comparaţie, în Paris, atât metroul cât şi autobuzele publice sunt controlate de Regia Autonomă de Transport din Paris (RATP).
Cartela Activ, ce permite accesul atât la călătoriile cu autobuzul cât şi la cele cu metroul, este un proiect demarat şi implementat în 2007 de Regia Autonomă de Transport Bucureşti, aflată sub autoritatea Primăriei din Capitală. Metrorexul se scuză şi spune că "se lucrează la această problemă". "Încercăm să găsim o soluţie pentru a rezolva problema având în vedere că mulţi călători care folosesc cartela electronică Activ ne-au trimis solicitări pentru a implementa un sistem de reîncărcare şi în staţiile de metrou", a declarat Tiberiu Moldovan, directorul comercial al Metrorex, citat de Ziarul Financiar. (Mirabela