Octavian Coifan, singurul parfumier român membru în Société Française des Perfumeurs, analizează creaţiile celebrităţilor autohtone. Designerii Cătălin Botezatu şi Adina Buzatu au lansat un paradox: parfumuri care le poartă numele, dar care nu au identitate.
Anii '90 au adus românilor gustul libertăţii, dar şi mirosul celebrităţii. Chiar dacă Naomi Campbell şi Gabriela Sabatini n-au pus piciorul pe plaiurile mioritice, româncele au putut, totuşi, să „adulmece" celebritatea acestora prin parfumurile semnate de acestea.
Moda parfumului de vedetă nu aparţine secolului prezent, ci doar industria rezultată, este de părere Octavian Coifan, singurul român creator de parfum membru în Société Française des Perfumeurs, stabilit de şase ani la Paris.
„Acum 100 de ani, actriţe sau soprane ca Mary Garden îşi puneau numele pe parfumuri. Această tendinţă a existat în fiecare decadă a secolului XX, însă abia în ultima parte a devenit o industrie în sine, contribuind substanţial la averea, dar mai ales la imaginea vedetei, atunci când ea a părăsit treptat scena", spune Coifan.
Încercările Starurilor
Astăzi, parfumul semnat de o vedetă a devenit o industrie care stabileşte rangul celebrităţii. „Această industrie exclude amatorismul. Parfumul nu e un moft, e o industrie de milioane de euro, una dintre cele mai profitabile şi mai puţin afectate de criză. Personalităţile autohtone au intrat în această lume cu stângul, iar greşelile lor sunt elementare", punctează parfumierul despre celebrităţile din România care şi-au încercat norocul în acest domeniu.
Cătălin Botezatu este cel mai recent exemplu care a vrut să aibă propria marcă olfactivă dedicată femeilor, denumită „B Fatale". „Cătălin Botezatu, cel mai cunoscut designer autohton, este dezamăgirea anului 2010 pentru mine. El acceptă lansarea în acelaşi timp cu Adina Buzatu şi de