Pentru că şi-au pus tot mai des întrebarea "De ce să cumpăr?", românii s-au limitat în criză la cumpărăturile de necesitate.
Unu din cinci consumatori a renunţat să mai meargă prin magazine de mobilă, de bricolaj sau să cumpere gadget-uri, arată un studiu realizat de Initiative, companie a grupului de comunicare Lowe, în perioada iulie-august, pe un eşantion de 612 persoane din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 21 şi 45 de ani.
Pe segmentul bunurilor de larg consum doar brandurile "personale" precum cele pentru îngrijirea corpului sau cafeaua au reuşit să-şi fidelizeze majoritatea clienţilor, însă acest lucru nu le-a garantat menţinerea volumelor de vânzări. Peste 50% din cei intervievaţi în cadrul cercetării de piaţă au declarat că şi-au schimbat obiceiurile de cumpărături în ultimele şase luni şi că acum merg în magazine care oferă preţuri mici, iar 66% din aceştia caută în mod activ oferte speciale şi promoţii. Mai mult, unu din trei clienţi ai retailerilor mari obişnuieşte să caute informaţii despre produse şi să compare oferte de la mai multe magazine înainte de a cumpăra ceva, iar 44% din persoanele intervievate merg la cumpărături având deja conturată opţiunea pentru anumite produse, însă iau decizia finală în faţa raftului după ce se asigură că au luat cea mai bună hotărâre.
"Până anul trecut, românii au cumpărat diversitate, noutatea adusă de un produs pe piaţă. În criză, întrebarea "Ce să mai cumpăr?" s-a transformat în "De ce să cumpăr?", iar acest lucru se vede foarte bine în dimensiunea actuală a coşurilor de cumpărături din hipermarketuri: oamenii au eliminat risipa şi nu mai umplu coşurile până la refuz", comentează Alexandra Crăciun, partener al agenţiei de publicitate Creative Thinking şi lector al Catedrei de comunicare de la Universitatea Bucureşti.
Preţul e un laitmotiv în comunicarea c