Tribunalul Bucureşti a admis la 6 octombrie deschiderea procedurii de insolvenţă împotriva societăţii Blue Air Transport Aerian SA, potrivit incont.ro.
"Insolvenţa a fost cerută de Tarom, Carpatair, Service Excellence Solutions şi Club Zexe, care cesionase o creanţă de 217.000 lei de la Direct Aero Services. Datoriile pentru care s-a admis insolvenţa sunt de aproximativ 200.000 de euro, dar Blue Air are datorii mult mai mari", a declarat avocatul Remus Borza, a cărei firma Assistance Insolv a fost desemnată de către judecător ca administrator judiciar în dosarul insolvenţei Blue Air.
Blue Air este cel mai mare transportator aerian privat de tip low-cost, cu afaceri de circa 150 milioane de euro în 2009, şi este controlată de mul de afaceri Nelu Iordache.
"Nu avem o situaţie exactă a datoriilor, dar o să verificăm actele contabile din ultimii trei ani şi vom vedea. Şi statul prin Ministerul Finanţelor are datorii de recuperat şi aeroporturile interne sau internaţionale - la fel. Sunt taxe, licenţe neplatite, dar şi alte datorii comerciale către terţi", a explicat Borza.
Acesta a adăugat că nu poate anunţa în acest moment cum vor fi afectaţi de această decizie clienţii sau angajaţii Blue Air.
"Compania a contestat decizia tribunalului de a deschide insolvenţa şi cum contestaţia a fost respinsă, Blue Air a pierdut dreptul de a-şi întocmi planul de reorganizare, a decăzut din drepturi. Noi vom face acest lucru şi tot noi vom prelua conducerea operativă a societăţii", a mai spus avocatul.
Citeşte despre aventurile pasagerilor Blue Air chiar în ziua declarării insolvenţei