Băncile care încasau comision de risc au început să le restituie clienţilor sumele aferente perioadei 20 iunie – 20 septembrie. Directorul CJPC, Claudiu Silaghi, spune, însă, că are informaţii că din 21 septembrie băncile percep din nou acest comision.
Sucursalele şi agenţiile bancare din Zalău au început să vireze în conturile clienţilor lor contravaloarea comisionului de risc încasat de la apariţia Ordonanţei nr.50/20 iunie 2010 şi până în 20 septembrie, termenul dat pentru alinierea la prevederile ordonanţei.
„M-am trezit în cont cu 30 de euro, fără să ştiu de unde provin. Abia după ce am cerut extras de cont am văzut că scria în dreptul sumei stornare comison de risc“, spune A.L., o clientă a BCR. Ea precizează că a cerut în mod expres acest lucru – returnarea comisionului de risc – în momentul în care a refuzat să semneze actul adiţional la contract în forma propusă iniţial de bancă.
Claudiu Silaghi, directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj, spune că, în mod normal, de restituirea comisionului ar trebui să beneficieze toţi clienţii, nu doar cei care au făcut reclamaţii. Informaţia a fost confirmată şi de directorul sucursalei BRD Zalău, Alexandru Saxon, care a precizat că „nimeni nu va fi tratat preferenţial. Doar atât pot să vă spun, pentru că eu sunt director de sucursală, iar informarea se face de la nivel central“.
Conformare de moment
Cu toate acestea, Claudiu Silaghi susţine că are informaţii că această conformare a băncilor este valabilă doar pentru perioada 20 iunie – 20 septembrie, adică pentru termenul prevăzut de ordonanţă pentru alinierea la noile prevederi şi că, începând cu 21 septembrie, se încasează din nou acest comision de risc.
Peste 150 de reclamaţii înregistrate la CJPC
De la intrarea în vigoare a Ordonanţei 50/20 iunie 2010, peste 150 de clienţi au reclamat sucur