Orchestra Naţională Radio, Teodora Gheorghiu, Ophélie Galliard şi Shirley Brill - înregistrări în premieră
Atmosfera pare mult mai relaxată ca la concert, toată lumea este îmbrăcată în civil şi totuşi, până se încep efectiv înregistrările, tensiunea este parcă mai mare. Era aproape imposibil să te apropii de Studioul de Concerte Mihail Jora al Radiodifuziunii în aceste ultime săptămâni, toţi cei care păzeau uşile atrăgându-ţi atenţia că trebuie să fii cu băgare de seamă şi să păşeşti în vârful picioarelor, pentru a nu perturba înregistrările.
Industria discografică mondială şi muzica clasică
Ce este atât de deosebit în aceste înregistrări? Pentru a înţelege, este utilă o privire asupra întregii industrii discografice specializate în muzica clasică şi asupra situaţiei actuale a acesteia la nivel mondial. În ultimii ani s-a ajuns la o saturaţie a pieţei în privinţa înregistrărilor cu repertoriul baroc, clasic, romantic şi de secol XX, fie el instrumental sau vocal, titlurile cele mai cunoscute ale genului beneficiind deja de sute de variante şi versiuni. În consecinţă, vânzările au stagnat, amatorii de muzică clasică, după ce şi-au înlocuit colecţia de viniluri cu una de CDuri, aflându-se în faţa unor alegeri tot mai dificile.
Din acest motiv, în domeniu se mai investeşte fie în supervedete de talia Angelei Gheorghiu, fie într-un repertoriu original sau redescoperit, fie în câţiva tineri aflaţi în ascensiune, ale căror nume se leagă de premii importante la concursuri internaţionale şi care au şansa de a fi descoperiţi şi susţinuţi pentru a-şi realiza un număr de CD-uri reprezentative.
Orchestrele româneşti şi piaţa internaţională
Într-o situaţie similară se găsesc orchestrele româneşti care nu au reuşit să se facă cunoscute în anii 90 ca şi cele din alte foste ţări comuniste precum Polonia, Cehia, Slovacia sau Ungaria prin zeci de CD