Din Peru pana in Romania, SABMiller, unul din cei mai mari producatori de bere din lume, isi ajusteaza politica de promovare, in conditiile in care secretul castigarii marii batalii din aceasta piata sta in sustinerea brandurilor locale si plierea pe atitudinea, traditiile si obiceiurile din fiecare tara in parte, considera Nick Fell, directorul de marketing al SABMiller.
Atitudinea SABMiller, care ocupa pozitia de lider pe piata de bere din Romania prin intermediul Ursus Breweries, este cu totul diferita fata de principalul sau concurent - Anheuser-Busch InBev – care urmareste sa aduca brandul Budweiser pe noi piete din intreaga lume, sperand sa atinga prin aceasta marca un nivel similar Coca-Cola, informeaza Adage.com.
Miza este ridicata. In conditiile in care exista din ce in ce mai putine oportunitati de extindere prin achizitii, marii producatori de bere sunt nevoiti sa gaseasca noi modalitati de crestere a brandurilor, in special in tarile in curs de dezvoltare.
“Cheia este o crestere organica, numai in cazul in care consumatorii vor reincepe sa bea mai mult, ceea ce se nu intampla. Asta inseamna ca producatorii de bere trebuie sa «muste» din cota de piata a competitorilor sau din cea a vinurilor si bauturilor alcoolice”, spune Harry Schumacher, publisher al Beer Business Daily.
Pentru a-si intari pozitia, SABMiller – care detine o cota de piata de 11,8% la nivel global, comparativ cu liderul A-B InBev (18,8%) – le-a cerut managerilor din 75 de tari in care este prezent sa se concentreze mai mult pe marketing si mai putin pe munca de birou. Astfel, executivii se bazeaza acum pe sociologi, antropologi si istorici pentru a gasi punctul sensibil in cresterea vanzarilor brandurilor din portofoliu.
Potrivit lui Nick Fell (foto), cota de piata mica detinuta de brandurile de bere globale reprezinta inca o dovada asupra faptului ca b