Lipsa infrastructurii este, în opinia transportatorilor rutieri de mărfuri, principalul motiv pentru care România pierde investiţii mari în dezvoltarea unor centre logistice.
Totodată, lucrările de infrastructură ar putea reporni întreaga activitate din transporturi, în condiţiile în care, începând cu luna octombrie 2008, pe fondul crizei economice, au dispărut de pe piaţă peste 20.000 de camioane, iar circa 500 de companii nu mai au licenţe de transport.
"Din luna octombrie 2008 au dispărut de pe piaţă peste 20.000 de camioane, unele se mai află în curţile firmelor de transport, câteva mii au fost reexportate în Europa de Vest de către firmele de leasing, dealerii de camioane sau companiile de transport, care nu şi-au mai permis să plătească ratele, iar peste 500 de companii nu mai au licenţe de transport", a declarat Marilena Matei, analist al pieţei de transporturi în cadrul conferinţei de la Cluj "Transporturile se relansează".
Matei deţine 70% din acţiunile companiei Trafic Media care editează revistele Tranzit şi Logistica. Potrivit site-lui Ministerului Finanţelor, compania a realizat anul trecut o cifră de afaceri de circa 2,1 mil. lei (aproximativ 500.000 de euro) şi are 13 angajaţi.
"Toţi clienţii pleacă acum în Ungaria sau Slovenia, în loc să-şi dezvolte centre de distribuţie în România, din cauza infrastructurii inexistente din ţară. Astfel, România pierde o oportunitate uriaşă şi vom avea de suferit în următorii ani, atât ca balanţă comercială, cât şi ca business", a spus Mircea Mănescu, reprezentantul transportatorului rutier Ahead Logistics.
Compania Ahead Logistics a fost înfiinţată în anul 2006 şi desfăşoară transporturi rutiere de marfă cu o flotă proprie de 45 de camioane. Compania a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 14,6 mil. lei (3,5 mil. euro) şi dispunea de 81 de angajaţi.