Spaniolii care lucrează pe partea română a podului de la Calafat sunt mai buni decât ai bulgarilor. Aceasta este concluzia vizitei comune a miniştrilor transporturilor din România şi Bulgaria pe şantierul de pe cele două maluri ale Dunării. Supărat pe întârzierile la lucrările de pe malul vecin, ministrul român a ameninţat constructorul spaniol al bulgarilor că îl va da în judecată.
Lucrările la podul de la Calafat sunt întârziate, de data aceasta nu pe malul românesc al Dunării, ci pe cel bulgar. Cele două firme de construcţii spaniole (Azvi în România şi FCC în Bulgaria - n.r.) au ajuns în stadii diferite ale contractelor pe care le-au obţinut. Dacă, până acum, firma care lucra în România era oaia neagră a proiectului podului, acum problemele s-au mutat la constructorul spaniol din Bulgaria.
Ameninţaţi de fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, că vor fi penalizaţi dacă nu pun osul la treabă, cei de la Azvi s-au trezit din letargie, şi-au angajat subcontractori şi au dat bice. Astfel că, pe parte de infrastructură pe teritoriul românesc, gradul de realizare a proiectului a ajuns la 60% în ceea ce priveşte drumul ce face legătura cu podul, şi 30% la cea feroviară. În ce stadiu sunt constructorii spanioli din Bulgaria nu se ştie cu exactitate, dar un lucru e sigur. Nu vor finaliza podul peste Dunăre în iunie anul viitor, atunci când va fi gata infrastructura din România.
Ameninţaţi cu procesul
Pentru a vedea care este stadiul exact al lucrărilor pe cele două maluri ale Dunării, ministrul transporturilor român, Anca Boagiu, şi cel bulgar, Alexandr Tsvetkov, au vizitat ieri şantierul şi au căzut de acord că trebuie să strângă rândurile pentru ca proiectul să fie finalizat la timp. Anca Boagiu a declarat că ministerul va acţiona în instanţă constructorul părţii bulgare, firma FCC, pentru recuperarea costurilor su