Avertizările despre alunecările de teren de la Aeroportul Sibiu nu au fost studiate amănunţit deoarece iarba din zonă era necosită. Sursa: TRAIAN DELEANU
Reporterii EVZ au intrat în posesia unor documente din care rezultă că avertizările despre alunecările de teren din dealul "construit" pentru a prelungi pista Aeroportului Sibiu nu au fost studiate amănunţit deoarece iarba din zonă era necosită.
Modernizarea aeroportului sibian este o investiţie de 70 de milioane de euro. Beneficiar al lucrării este Consiliul Judeţean Sibiu, ai cărui reprezentanţi îi caută acum pe vinovaţi.
Dealul aluneca vizibil
În noaptea de 21 spre 22 august, o porţiune lungă de 80 de metri din dealul pe care se întinde Aeroportul Sibiu a luat-o la vale: un drum ce asigura circulaţia în zonă a fost distrus şi, mai grav, noua instalaţie de ghidaj a aeronavelor în condiţii de vizibilitate redusă a devenit inutilizabilă. Cablurile instalaţiei ILS09 au fost rupte, alunecările de teren afectându-i şi alte componente.
Dealul din care au început să alunece porţiuni fusese construit de firma Max Boegl în 2008, cu scopul de a prelungi pista de aterizare. Proiectul lucrării fusese semnat de Iptana şi Obermeyer, consultanţi fiind cei de la Dornier. Niciuna dintre părţi nu-şi recunoaşte acum vreo vină. Mai mult, adoptă poziţii de genul "v-am spus eu că aşa o să se întâmple".
Potrivit documentelor aflate în posesia EVZ, reprezentanţii Aeroportului Internaţional Sibiu au semnalat încă din 22 iulie 2010 o serie de surpări ale terenului în zona botezată ILS09 (locul unde e instalat sistemul de ghidaj al aeronavelor în condiţii de vizibilitate redusă). Pe 2 august, cei de la Max Boegl au răspuns în scris că ei nu au nicio vină pentru acele semne de instabilitate ale terenului.
Abia după alte două săptămâni, cei de la Dornier Consult