Francezii de la Bricostore, prezenti pe piata locala de bricolaj din 2002, estimeaza pentru 2010 o scadere cu 15% a businessului din Romania, in conditiile in care criza a redus veniturilor clientilor, iar compania nu a mai deschis un magazin din iunie 2009.
Retailerul a avut o cifra de afaceri 178,3 milioane de euro in 2009, iar o diminuare cu 15% in acest an s-ar traduce intr-o cifra de afaceri de 151,5 milioane de euro.
Bricostore ocupa locul al treilea in topul jucatorilor din bricolaj in functie de numarul de magazine si de cifra de afaceri, in spatele Praktiker si Dedeman.
Compania trebuia sa deschida un magazin in 2010, intr-un parc de retail din Drobeta-Turnu Severin, insa investitiile au fost stopate in faza incipienta.
“In cazul in care chiar doream sa deschidem magazinul, depuneam efort si il inauguram in decembrie, insa am considerat ca este mai bine sa asteptam pana in primavara anului viitor, avand in vedere ca iarna nu este o perioada foarte buna pentru vanzari. Pana acum, am ridicat doar stalpii magazinului”, spune Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania, ce se afla la sefia sudsidiare locale a grupului francez inca din 2002.
La finalizarea proiectului, Bricostore se va afla printre alte branduri importante, printre care se numara Carrefour, Deichmann sau New Yorker.
De asemenea, oficialii retailerului anuntasera ca vor sa deschida un magazin si in Deva. Procesul de constructie al unitatii din Deva nu a inceput din cauza ca tot proiectul parcului de retail in care urma sa fie localizat magazinul Bricostore a intrat in stand-by.
In contextul actual, 2010 va deveni primul an in care Bricostore nu deschide nici macar un magazin in Romania. Comparativ, 2008 a fost cel mai bun an al francezilor, din punct de vedere al deschiderilor de magazine.
“In 2008 a fost o experienta nefericata faptul