Cei care au fost prinşi fără aceasta au plătit amendă, dar şi despăgubiri celor care au emis-o. În plus, au rămas şi fără talonul de înmatriculare
De la 1 octombrie, şoferii au o nouă problemă pe cap: rovinieta electronică. Orice drum în ţară înseamnă obligativitatea deţinerii acesteia pentru că amenzile sînt usturătoare. Ele încep de la 250 RON şi se opresc la 4.500 RON în funcţie de categoria maşinii. Şi în plus de asta trebuie să plăteşti şi despăgubiri, aplicate de administratorul drumurilor. Acestea se încadrează între 28 de euro şi 1.210 euro!
Astfel, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) începe să producă. E criză, iar orice bănuţ e bine venit! Sumele provenite din despăgubiri vor fi venituri extrabugetare ale CNADNR şi reprezintă o sumă egală cu tariful pe un an pentru vehicolul respectiv. Spre exemplu, pentru un automobil, rovinieta electronică costă 28 de euro pentru un an de zile. Aceeaşi sumă trebuie achitată ca despăgubire de cel care a fost surprins fără aceasta!
Şoferii nu sînt de acord cu "despăgubirile"
Problema nu este rovinieta, ci apariţia "despăgubirilor". Ele au generat un val de nemulţumire în rîndul şoferilor. Ce contează că mulţi îşi strică maşinile pe drumurile pline de gropi? În unele ţări ale Uniunii Europene există vinietă, însă pe acolo există altfel de "drumari". În 20 de ani s-au făcut doar 211 kilometri de autostradă, iar multe drumuri naţionale au rămas la nivelul de dinainte de Revoluţie!
Amenda vine prin poştă
CNADNR îşi vede de treabă însă. Se fac controale permanente în trafic, automat, iar primele victime au început să apară. S-au instalat camere video în puncte fixe. Acestea înregistrează numărul de înmatriculare, sistemul informatic verifică online dacă acea maşină filmată are rovinietă electronică. În caz contrar, proprietar