După ce deputatul Clement Negruț a declarat că locuitorii din Sebeş vor putea să îşi ia gândul de la autostradă, până în 2017, președintele PDL Mircea Hava a ținut, la ultima conferință de presă, să mai îndulcească afirmațiile făcute de colegul său de partid. Astfel, Hava a precizat că “autostrada va împuşca mai mulţi iepuri dintr-o lovitură şi ne vom asigura ca lucrările la aceasta să demareze cât mai curând”. Primarul de Alba Iulia a dat asigurări că, în luna noiembrie, va începe deja licitaţia pentru contractarea firmei ce va realiza lucrările, iar, dacă nu vor apărea inconvenienţe, în luna aprilie se vor putea vedea deja primele săpături.
În același ton, senatorul Alexandru Pereş a readus în discuţie această problemă şi a dorit să sublinieze faptul că situaţia în Sebeş a devenit exasperantă şi că este în interesul tuturor ca autostrada să se realizeze cât mai curând: “Peste 40.000 de maşini tranzitează zilnic Sebeşul. Din păcate, această problemă nu a avut până acum o finalitate optimistă, dar prioritatea noastră rămâne totuşi autostrada”.
Foștii miniștri întotdeauna sunt de vină
Senatorul Alexandru Pereş a confirmat că, până în prezent, studiul de fezabilitate pentru centura ocolitoare a Sebeşului a “înghiţit” nu mai puţin de 10 miliarde lei. În opinia senatorului, o parte din responsabilitatea situaţiei de la Sebeş cade în sarcina fostului ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, cu care, timp de 2 ani, nu a reuşit să se ajungă la o colaborare. Alexandru Pereş a făcut publice mai multe documente prin care acesta se adresa în scris ministrului Orban pentru solicitarea unor răspunsuri în legătură cu centura ocolitoare. În 11 februarie 2008, senatorul s-a adresat ministrului Transporturilor, pentru a-l informa în legătură cu blocajele ce au loc zilnic pe şoseaua naţională ce tranzitează Sebeşul şi care pur şi simplu paralizează traficul. Al