Inspectorii ITC Constanţa au efectuat, la începutul acestei luni, un nou control la podul IPMC, pentru a vedea dacă autorităţile locale au luat act de avertizările Inspectoratului de Stat în Construcţii Sud-Est Constanţa de la mijlocul acestei veri. La faţa locului însă, nimic schimbat de la ultimul control efectuat, ba mai mult, problemele la podul IPMC, dar şi la cel de la Butelii, se agravează pe zi ce trece.
Chiar dacă, începând cu 8 iulie, primarul Radu Mazăre a impus restricţie pe podul Filimon Sârbu, cunoscut ca şi podul de la IPMC, dat fiind faptul că acesta nu mai prezintă siguranţă pentru circulaţia TIR-urilor, de o perioadă bună maşinile de mare tonaj au început să circule din nou pe acest traseu. Autovehiculele grele cu masa mai mare de 7,5 tone erau obligate să folosească o rută ocolitoare, care implica circulaţia pe podul Cumpenei, cunoscut ca podul de la Butelii. La acel moment, Inspectoratul de Stat în Construcţii Sud-Est Constanţa a somat autorităţile locale să efectueze în cel mai scurt timp lucrări de reparaţie la acest pod, însă nici până acum acestea nu au fost realizate. Primarul Radu Mazăre susţinea atunci că nu are bani să-l repare, cu atât mai mult cu cât podul respectiv este folosit nu numai de tirurile din municipiu, ci mai ales de cele din ţară.
Inspectorul-şef al ITC Constanţa, Gigi Chiru, ne-a declarat, în ceea ce priveşte podul de la IPMC, că cel vechi este abandonat fără a se continua reparaţiile, iar lucrările realizate nu sunt conservate, aflându-se într-un avansat stadiu de degradare. „Podul nou se încadrează în clasa tehnică IV - stare nesatisfăcătoare şi nu beneficiază, aşa cum cere expertiza, de urmărire specială care să ne indice dacă starea de degradare a podului este de natură să pună în pericol folosirea acestuia“, a mai adăugat inspectorul-şef al ITC Constanţa, Gigi Chiru.
Fisuri şi crăpături şi la Podul de l