Îţi poţi deschide propria afacere cu mai puţin de 5.000 de euro, iar şansele de reuşită sunt mari dacă ştii ce franciză să alegi. Pe internet există sute de propuneri de afaceri la cheie. Sursa: ARHIVA EVZ
Spiritul antreprenorial se cere mai mult ca oricând pus la încercare în această perioadă de criză. Guvernul a anunţat că sprijină afacerile demarate de tinerii până în 35 de ani, dar trebuie să vă grăbiţi pentru că fondul pus la dispoziţie n-ajunge decât pentru 200- 300 de proiecte.
Obţinerea unei francize poate fi o alegere interesantă pentru că porneşti la drum cu o afacere teoretic îndelung verificată pe piaţă şi cu un model de business pus în braţe. Tot ce trebuie să faci este să treci la treabă.
Spălătoria mobilă
Recomandarea specialiştilor este să alegeţi o franciză ieftină şi cu perioadă scurtă de acoperire a investiţiei.
"Sume de 2.000-5.000 de euro nu sunt greu de obţinut. De preferat este să nu ajungi la bănci", spune Eugen Driga, consultant al IMO Franchising Group. Driga recomandă câteva francize "de criză", ce necesită cheltuieli iniţiale relativ reduse.
2.000 DE EURO. FirstDryWash. Spălătoria auto mobilă, care nu foloseşte apă. Investiţia este de aproximativ 2.500 de euro, în care sunt incluse taxa de franciză, echipamentul de pornire şi instruirea personalului. Soluţia FirstDryWash desprinde praful şi murdăria, apoi o descompune în particule care sunt şterse cu o lavetă.
Parcările unor clădiri de birouri, supermarketuri, malluri, teatre sunt "ţintele" perfecte. Soluţia spală, dar şi lustruieşte caroseria şi parbrizul, astfel încât un tarif de 15 lei nu e exagerat.
CALCUL. Dacă se spală 480 de maşini într-o lună (calcul făcut pentru 2 angajaţi x 20 de zile lucrate x 12 maşini pe zi), investiţia se recuperează în 2-3 luni. Soluţia pentru primele 480 de maşini