După ce au înţeles că pot utiliza motoare cu o capacitate din ce în ce mai mică (unul dintre primii paşi pe drumul electrificării transportului personal), producătorii auto ar putea lua o măsură şi mai drastică pentru a satisface setea de aer curat a publicului: transformarea celor mai mărunte dintre modelele de oraş în scutere. Sursa: MINISursa: MINISursa: MINISursa: SMARTSursa: SMARTSursa: SMART
1 /.
Şi, pentru ca efectul să fie maxim, potenţialele vehicule pe două roţi expuse la Salonul auto de la Paris de Smart şi Mini - cei doi producători care testează reacţia opiniei publice chiar în aceste zile - sunt 100% electrice.
Mini, marca britanică revitalizată de BMW, prezintă un prototip-studiu de design denumit Scooter E Concept, care, în opinia producătorului "reprezintă recunoaşterea provocărilor pentru mobilitate în marile aglomerări urbane".
Smart, marca destul de greu încercată a Grupului Daimler specializată în producerea de autoturisme dedicate cu precădere traficului urban, etalează, la rândul său, un concept similar botezat Escooter.
Ambele scutere se folosesc de trei idei-cârlig pentru impresionarea audienţei: aspectul şarmant, conectivitatea cu terminalele de tip smartphone şi, bineînţeles, mobilitatea (teoretic) nepoluantă.
Smart Escooter
Conceptul Smart Escooter se laudă cu un motor electric care dezvoltă 4 kW amplasat deasupra roții motrice posterioare.
Micul agregat este alimentat de un set de acumulatori litiu-ion capabil să ofere, potrivit producătorului, o autonomie de 100 de kilometri în traficul urban. Bateriile pot fi reîncărcate la orice priză domestică, în cinci ore.
Scuterul Smart dispune de mai multe sisteme de siguranță, cum ar fi ABS sau Blind Spot Assist, dar și de un airbag. Viteza maximă cu care se poate deplasa Smart Escooter nu depăşeşte 50