Reţeaua de hipermarketuri Real, deţinută de grupul german Metro, are planuri de expansiune la nivel local cu 2-3 unităţi pe an pe termen mediu, adică în următorii 3-5 ani, după ce în 2010 retailerul a deschis un singur magazin, în cel mai prudent an al companiei de la intrarea pe piaţă.
"Vom continua programul de expansiune pe termen mediu, prin deschiderea unui număr de 2-3 magazine pe an, în funcţie de ocaziile care se vor ivi", a declarat Michel Lamoot, directorul general al Real Hypermarket România.
Retailerul, care activează de patru ani pe piaţa locală, operează în prezent 25 de magazine, iar anul trecut a raportat vânzări de 671 mil. euro (fără TVA). Reprezentanţii Real estimează investiţiile realizate de companie în România la 500 mil. euro.
La nivel local, operatorul german nu a trecut încă pe profit, acesta raportând în 2009 o pierdere de 58 mil. euro, cea mai mare din retailul alimentar, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Pe segmentul hipermarketurilor, Real este a treia reţea care anunţă planuri de expansiune pe termen mediu, după Auchan şi Cora. La finele lui 2009, francezii de la Auchan au comunicat că vor să-şi dubleze reţeaua de magazine operată în România până în 2014, ceea ce înseamnă 7 deschideri de hipermarketuri în trei ani.
La rândul lor, reprezentanţii reţelei Cora, cu 4 magazine deschise în prezent, au anunţat recent că planifică inaugurarea a 10 unităţi în patru ani, unele dintre acestea urmând a fi de 2-3 ori mai mici decât media actuală a reţelei.
Expansiunea reţelelor de hipermarketuri în România a avut în 2010 cel mai slab an, din cauza reducerii semnificative a investiţiilor finalizate de Real şi Carrefour pe piaţă.
Singura reţea care şi-a menţinut ritmul extinderii de dinaintea crizei a fost Kaufland - retailerul german care atacă oraşele mici din ţară cu un format de hipermarketuri de 3