In viitor, Internetul ar putea determina daca un joc, un film sau o melodie va avea succes comercial.
Daca se face o analiza rigida a numarului de cautari facute pe web, se poate prevedea daca un produs va fi cumparat sau apreciez, informeaza portalul italian Galileo.
Cercetatorii de la Yahoo Research din New York, coordonati de Duncan J. Watts, au demonstrat acest lucru in cadrul unui studiu publicat in revista Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).
Echipa de cercetatori a analizat cautarile efectuate, intre 2008 si 2009, pentru 119 filme, 106 jocuri video si 307 piese muzicale.
Astfel, au demonstrat cercetatorii, cautarea pe web poate indica evolutia efectiva a vanzarilor, chiar si cu cateva saptamani inainte, mai ales in cazul filmelor (acestea fiind evaluate in baza incasarilor realizate in primul weekend de proiectie in salile de cinema) si a jocurilor video (evaluate in functie de incasarile realizate in prima luna de la lansare).
In viitor, Internetul ar putea determina daca un joc, un film sau o melodie va avea succes comercial.
Daca se face o analiza rigida a numarului de cautari facute pe web, se poate prevedea daca un produs va fi cumparat sau apreciez, informeaza portalul italian Galileo.
Cercetatorii de la Yahoo Research din New York, coordonati de Duncan J. Watts, au demonstrat acest lucru in cadrul unui studiu publicat in revista Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).
Echipa de cercetatori a analizat cautarile efectuate, intre 2008 si 2009, pentru 119 filme, 106 jocuri video si 307 piese muzicale.
Astfel, au demonstrat cercetatorii, cautarea pe web poate indica evolutia efectiva a vanzarilor, chiar si cu cateva saptamani inainte, mai ales in cazul filmelor (acestea fiind evaluate in baza incasarilor realiza