Registrul Auto Roman nu recunoaste valabilitatea inspectiilor tehnice periodice efectuate in celelalte tari ale Uniunii Europene. Romanii care isi aduc masini din strainatate sunt obligati, astfel, sa plateasca RAR-ului efectuarea unei inspectii tehnice suplimentare.
Practic, RAR nu face decat sa verifice verificarea si sa isi rotunjeasca bugetul pe seama cetateanului.
Pentru automobilistii romani care isi aduc masini din tarile situate mai la vest de noi, Registrul Auto Roman (RAR) are imaginea unei institutii specializate mai putin in verificarea tehnica a masinilor si mai mult in jupuirea a cat mai multor piei de pe om.
Dincolo de monopolul pe care il are asupra unor prestatii tehnice - explicabil si justificat, in unele situatii - RAR mai incaseaza bani frumosi de la contribuabili pentru prestatii care nu se justifica in niciun fel.
Cei mai multi dintre romanii care isi achizitioneaza automobile din celelalte tari ale Uniunii Europene (cei mai multi, din Germania, Austria, Olanda etc) prefera sa si le aduca in tara pe propriile roti.
Pentru a putea, insa, sa conduca masina cumparata, din Germania sau din Olanda pana in Romania, masina respectiva trebuie obligatoriu sa aiba inspectie tehnica periodica (ITP) valabila si sa fie asigurata.
Odata ajuns in tara, inainte de a-si inmatricula vehiculul, cetateanul are surpriza sa afle ca trebuie sa plateasca o suma considerabila de bani (de la aproximativ 600 de lei in sus, in functie de parametrii automobilului) Registrului Auto Roman.
Printre altele, in suma respectiva intra si costul inspectiei tehnice. Care e obligatoriu de facut, si numai de catre reprezentantele din tara ale RAR.
Asta in ciuda faptului ca toate masinile aduse pe roti, din Vestul Europei, detin verificare tehnica efectuate de institutiile europene, omologe