Compania investeşte doar în achiziţia şi în modernizarea vagoanelor, în timp ce 3.954 de poduri stau să se prăbuşească, iar peste 5.500 de linii au nevoie de reparaţii capitale.
În ultimii patru ani, CFR Călători a încheiat cu câteva firme româneşti acorduri-cadru în valoare de sute de milioane de euro. Toate aceste investiţii nu au ţinut cont de starea jalnică şi de degradare continuă în care se află infrastructura feroviară sau de faptul că societatea feroviară înregistrează anual pierderi foarte mari.
Indiferent de apartenenţa politică a persoanei aflate la conducerea CFR Călători, contractele pentru reparaţii, modernizări sau achiziţii de vagoane sau rame electrice au fost încheiate pe bandă rulantă, fiind câştigate de firmele de casă ale mai-marilor de la companie.
Astfel, numai în ultimii patru ani, CFR Călători a plătit peste 1,8 miliarde de lei (peste 400 de milioane de euro) pentru servicii de reparaţii, modernizări de vagoane, precum şi pentru achiziţia de vagoane sau rame electrice noi. Cu toate acestea, valoarea contractelor încheiate de CFR Călători cu cele câteva firme abonate la banii statului este cu mult mai mare, suma menţionată mai sus reprezentând doar plăţile făcute de compania feroviară pentru contractele subsecvente în baza acordurilor-cadru încheiate.
"În ultimii patru ani, CFR Călători a încheiat cu Remar Paşcani un număr de 11 contracte în valoare de 347.914.000 de lei pentru activităţi de modernizare vagoane şi 23 de contracte, în valoare de 19.360.000 de lei, pentru reparaţii vagoane. În aceeaşi perioadă, Remarul 16 Februarie Cluj a câştigat 19 contracte, în valoare de 218.844.000 de lei, pentru modernizare de rame electrice şi LDH şi trei contracte, cu o valoare de 2.839 de lei, pentru reparaţii vagoane. De asemenea, CFR Călători a încheiat cu Astra Vagoane Călători Arad un număr de