Oficialul mărcii germane este nemulţumit că nemţii preferă Dacia în loc de Skoda
Succesul pe care Dacia îl are în statele vestice în faţa Skoda a declanşat reacţii acide din partea oficialilor grupului german Volkswagen. "Nu putem să facem faţă provocării Dacia cu actualul portofoliu al VW", a declarat Christian Klinger, manager de vânzări în cadrul concernului german, citat de cotidianul austriac Die Presse. El a precizat că, dacă până acum germanul "de rând" care nu îşi permitea un Volkswagen se îndrepta spre "sora mai mică" din Cehia, Skoda, acum acesta preferă Dacia.
În primele opt luni din 2010, Dacia a vândut peste 221.000 de vehicule peste graniţă, cea mai mare piaţă de export fiind Franţa, unde s-au cumpărat peste 76.000 de Dacia. A doua mare piaţă de desfacere de peste graniţă a fost Germania, unde au fost livrate aproape 24.000 de unităţi. Diferenţele dintre cele două produse, VW şi Dacia, prezentate de Klinger sunt legate atât de politica de preţ, cât şi de gradul de echipare al maşinii. Dacia îşi permite să ceară preţuri atât de mici pentru că salariaţii de la uzina din Piteşti sunt mult mai prost plătiţi decât cei de la uzina din Cehia, explică directorul VW, care a precizat că, din punctul lui de vedere, Dacia este un amestec de plastic ieftin şi piese vechi de la Renault.
Un alt avantaj al mărcii româneşti este şi faptul că modelele standard includ echipări de bază foarte sărace, care permit, din nou, cererea unui preţ mai mic decât al concurenţei, în opoziţie cu VW, a cărui filosofie este să includă cât mai multe dotări pe modele standard. Deşi preţul este principalul atu al Dacia, cei care o cumpără nu sunt neapărat "săraci", explică Klinger, care susţine că majoritatea celor care achiziţionează un vehicul "made in Romania" sunt dispuşi să plătească încă 3-4.000 de euro pentru a echipa modelul de bază cu dotări suplimentare.