Participarea la programe care au ca scop creşterea coeziunii echipei la nivelul activităţilor, depăşirea unor bariere de comunicare, relaţionarea între angajaţi sau conştientizarea importanţei fiecărui membru al departamentului este un mod util de a creşte productivitatea companiei.
Nevoia de a avea o echipă cât mai unită este cu atât mai mare, cu cât efectele crizei economice sunt resimţite în cele mai multe companii. Reducerea de personal, scăderea salariului, cât şi suprasolicitarea angajatului nu duc decât la o scădere a productivităţii departamentelor, iar aceasta poate fi eliminată prin activităţi care duc la sporirea încrederii angajaţilor. „Pe timp de criză, team building-urile pot readuce motivarea în rândul unor persoane sau departamente şi pot constitui o ieşire din peisajul uneori destul de gri al birourilor sau pot transforma birourile nu numai în spaţiu de lucru, ci şi în spaţiu al dezbaterii ideilor şi chiar al amuzamentului, din când în când", precizează Florin Ochiana, HR operations manager la Lugera&Makler.
În plus, Marian Manolache, consultant senior şi manger la compania Skill Team Consulting, explică faptul că neaplicarea măsurilor anticriză duce la scăderea nivelului de motivare şi, implicit, asupra rentabilităţilor angajaţilor. „Chiar dacă pare nefiresc, un manager responsabil trebuie să găsească bugete şi pentru programe de tip team building", susţine Manolache. „Managerul trebuie să se asigure că resursele umane şi compania realizează că au interese comune şi acţionează la unison pentru a găsi soluţii şi a le aplica".
Interese comune
Team building-ul are ca scop interesele angajaţilor, corelate cu cele ale superiorilor, plus că trebuie să canalizeze energiile fiecărui angajat în contextul echipei din care el face parte. „Un program bun de team building ajută echipa să se descopere, iar valorile org