Gheorghe Răcaru, deţine şi un pachet minoritar din acţiunile Blue Air Decizia Tribunalului Bucureşti de a deschide procedura insolvenţei în cazul companiei aeriene Blue Air, hotărâre contestată încă de vineri de operatorul aerian, a dus deja la pierderea mai multor clienţi pe rutele operate, după cum susţin oficialii Blue Air, care au reclamat un atac la imaginea companiei.
Tribunalul Bucureşti a publicat vineri după-amiază pe site decizia prin care admite intrarea în insolvenţă a companiei aeriene low-cost Blue Air, controlată de Nelu Iordache, la cererea formulată încă din martie de către operatorul aerian Carpatair şi compania Service Excellence Solutions, pentru datorii de 30.000 de euro şi respectiv 48.000 de euro.
"Tribunalul deschide procedura generală a reorganizării judiciare. Debitoarea (Blue Air-n.red.) decade din dreptul de a formula un plan de reorganizare a activităţii. Tribunalul desemnează provizoriu, până la prima adunare a creditorilor, pe administratorul judiciar Assistance Insolv Sprl", se precizează pe site-ul tribunalului la rubrica soluţionarea dosarului din martie, în care Carpatair cerea insolvenţa Blue Air.
Reprezentanţii Blue Air au contestat imediat decizia şi au transmis că datoriile către Carpatair şi Service Excellence Solutions au fost plătite, ceea ce nu explică decizia tribunalului. Şi reprezentanţii Carpatair au confirmat recuperarea datoriei încă din luna martie.
De la începutul anului au mai cerut intrarea în insolvenţă a Blue Air şi Regia Autonomă Aeroportul International George Enescu, complexul hotelier Decebal, Zenith Media, Regional Air Services, potrivit datelor publicate pe Tribunalul Bucureşti, cererile acestor companii neavând încă soluţia finală.
Potrivit datelor Ministerului de Finanţe, la sfârşitul lui 2009 Blue Air avea datorii totale de 79 mil. euro, adică mai mult de jumăta