Producătorii nemţi de maşini încep să fie îngrijoraţi de succesul brandului românesc Dacia, care are din ce în ce mai mulţi cumpărători. Compania Volkswagen este preocupată de faptul că Dacia ar putea fi preferată în locul Skodei.
Se pare că Dacia atrage din ce în ce mai mulţi cumpărători, dintre cei care altădată preferau o maşină cu motor german, arată un articol publicat în Die Presse, citat de Capital.ro.
Succesul Skoda a început să scadă, până şi nemţii considerând modelul scump acum.
Citeşte şi:
Cât de bine se vinde Dacia în lume
Franţa: Modele Dacia Duster la mâna a doua, vândute mai scump decât cele noi
Cerere mare pentru Duster: Producţia va creşte cu 30.000 de unităţi
Nu putem să facem faţă provocării Dacia cu actualul portofoliu al Volkswagen, este de părere Christian Klinger, manager de vânzări la compania germană.
Publicaţie germană subliniază că Dacia este un amestec de plastic ieftin şi piese vechi de Renault.
Niciun brand din grupul german Volkswagen nu are puterea să oprească succesul Dacia pe segmentul low-cost, iar dacă această creştere va continua, Dacia va pune probleme companiei nemţeşti, recunoaşte reprezentantul companiei, potrivit Die Presse.
Potrivit acestuia, salariile mici de la uzina de la Piteşti sunt unul dintre motivele care fac ca Dacia să aibă un preţ atât de mic, iar salariile de la uzinele Cehia sunt mai mari, ceea ce face ca preţul Skoda să fie mai mare şi neatractiv pentru potenţialii clienţi.
Un alt motiv, potrivit managerului german de vânzări, este acela că Volkswagenmerge pe ideea de a avea cât mai multe dotări pe modelele standard, în timp ce Dacia alege să fie săracă în dotări pentru a menţine preţul mic.
Majoritatea celor care îşi cumpără o maşină marca Dacia nu cumpără modelul standard, ci mai dau 3.000 sau 4.000 de euro pentru dotări, ceea ce duce la